onsdag 13 augusti 2014

På egen hand!

Nu kommer hösten snart och mitt första år som egen företagare. En viss oro och spänning är det såklart. Men så kul också! 
Att få egen ateljé i ett hus med flera andra hantverkare det känns som en riktig vinst! Hur gick det till? 
Jo så här var det! En god vän till mig som visste om att jag sökte egen lokal tipsade  mig om en annons på Facebook i gruppen Falun. Två tjejer, Marie och Åsa hade en lokal på gång som var lämplig för ateljéer butik kurslokal och de sökte fler att dela den med. Jag ringde upp och några dagar senare startade tåget! 
Nu har vi startat ett hantverkskooperativ som heter Kopparträdet. Mitt i Världsarvet Falu Gruva, fantastiskt läge! Mycket arbete blev det denna sommar och nya vänner och nytt jobb fick jag! Min väg in i Falun? 
Ja jag trivs!
Här på bloggen kommer jag visa vad jag håller på med och ge info om mina kurser m.m.
Håll ögonen öppna!
Mia

1 kommentar:

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Ser jättefint ut :)Detta grejar ni bra