lördag 27 oktober 2012

Då är det bara att börja skissa...

Jag är på en 10 årings nivå när det gäller teckning, jag kan dra streck, rita hjärtan och små stjärnor. Men i övrigt känner jag mig handikappad med ett skissblock i näven.
Här kastas jag ut i en okänd värld bland modeteckningar och plaggskisser, läskigt och lite spännande. Vad kan jag åstadkomma, hur ser min stil ut egentligen?
Nytt syprojekt igång under veckan. Vi ska sy en blus med inspiration från eget valt årtionde och jag hamnar bland suffragetter, slängda korsetter, Paul Poiret och höga kragar. Vad händer i samhället i början av 1900 talet och hur påverkar det klädedräkten?
Jag gillar uppgiften och får massor av inspiration i händelser och designbilder.
Nu återstår att designa mitt eget plagg och jag pendlar mellan prestationsoro och eufori när ideerna trillar in men ibland uteblir...
Men vad härligt det är att utforska kreativiteten!

Inga kommentarer: