torsdag 29 januari 2009

Tid för romaner



Tänk att fortsättningen på Berlinerpopplarna stod där i hyllan på folkhögskolans bibliotek. Eremitkräftorna och Vila på gröna ängar. Det är skönt att slippa "komma ihåg" att man ska lämna tillbaka böckerna.
Jag läste båda böckerna i ett huj!
Jag tyckte mycket om Eremitkräftorna och lite mindre om Vila på gröna ängar. Det som jag tycker är finast med den här serien är nog den där känslan av att du helt plötsligt står i en situation du inte kunnat tänka dig. Helt plötsligt har du människor runt dig som ANGÅR DIG. Från en dag till en annan. Rotlöshet som byts till anknytning och att bry sig.
Men i den tredje boken tappar det litet grann. Vissa överdrifter och mina förväntningar på att "reda ut". Bli klar och gå vidare.
Nu dyker jag in i Sköldpaddans sång av Jon Roar Björkvold. Vårens kurslitteratur på musikhandledarlinjen.

1 kommentar:

Anette sa...

Hej Mia!

Idag var jag på Preem macken..jo dom hamnar där nuförtiden..och hämtade ett bokpaket från adlibris. Bl.a Berlinerpopplarna och Eremitkräftorna. Dom skall sparas till reselektyr. Härligt att ha något att se fram emot!Ang. bokstäver och texter på kort o.dyl. så är det mesta utskrifter från datorn. Jag har också köpt något enstaka ark med självhäftande bokstäver men det är helt hopplöst. Man har alltid redan tagit den bokstav man vill ha....kram anette