måndag 8 december 2008

Nya utmaningar i livet...

I juni gick jag till Murberget för att lyssna på klezmermusik. Det gick inte att sitta still, det gick inte att vara allvarlig! Härlig musik och tänk! i höst fick jag vara med och spela i David and the Goliachtz (eller hur det nu stavas)Halva gänget jobbar eller studerar på folkhögskolan och resten har haft anknytning till folkhögskolan på olika sätt! Det är så kul.
Klicka på rubriken så kan du se och höra oss spela! På videon sitter jag näst längst bort till vänster.

3 kommentarer:

Marias stickning och läsning sa...

Det låter kul med kletzmer. Verkligen glad och sprudlande musik. För mig har det blivit platt fall med spelningen nu i nov-dec, men det får bli nya tag efter jul. Skall skicka mudd-mönstret.
Kram
Maria

Anonym sa...

Det är tur att man har "Goliachtz" uppskrivet, annars skulle jag aldrig kunna stava till det! :-D Roligt att din blogg har fått fart igen!

Unknown sa...

När ska vi börja spela igen då? Längtar, fast inte efter Rebbes vals den var ursvår...