torsdag 20 mars 2008

Påsklov

Lov igen... lyxigt och härligt, det blir några dagar i Falun och sedan Härnösand igen. Trots att det nyss var sportlov kändes det som att jag inte kunde vänta en sekund till på att få påsklov. Tankens kraft... den är stark den. Vad jag vill och inte vill det ställer jag in mig på och jag gör mina val.
Ja, detta skulle vara en läsblogg men varför läser jag inte då? Lusten finns inte, jag bara kollar på TV, sitter vid datorn , stickar och arbetar på fhsk. Det är mitt liv just nu. Det är som att jag inväntar något, kanske det är nästa lov, eller energi, eller vad?
Jo, jag har faktiskt en bok på gång som är jättebra och jag tar två sidor varje kväll sen somnar jag.
"Älskad, saknad" av Joyce Carol Oates. Den handlar om en kvinna i 30 årsåldern som mister sin mamma på ett tämligen dramatiskt sätt. Mamman blir mördad av en inbrottstjuv och sedan rullas en livshistoria upp om mamman och av de två döttrarna.
Jag tycker om boken och kanske jag orkar läsa mer nu när jag ska vara ledig en vecka...
Boken känns nära mig på ett sätt, men min mamma blev ju inte mördad.
Nåja jag ska skriva mer när jag läst hela boken.
Tja!!

Inga kommentarer: