tisdag 4 mars 2008

En härlig överraskning!

En överraskning!
Ja, det var vad jag fick en helt vanlig måndag ett par dagar efter min födelsedag. Blunda! sa Lasse och vi åkte iväg i bilen. När bilen väl stannade (efter rundkörning i Falun) så stannade vi framför FALAN, stadens biograf. Där inne väntade vår fina, goa vän Gittan som ville bjuda mig på bio.
Härlig överraskning på en måndagkväll.
Filmen vi såg hette "Försoning" och det var en vacker och tänkvärd film med bl.a Keira Knightley i en av rollerna. Hur en lögn kan förändra människors liv, och hur okunskap och naivitet påverkar våra handlingar.
Jag tycker om filmer med ett lugnt tempo som den här, där jag slipper kastas från det ena klippet till nästa i ett otroligt tempo. Här kunde jag vila i varje bild och få lov att känna efter vad människorna berättade för mig med sitt agerande.
Filmen var också otroligt vackert inspelad med vackra miljöer både utomhus och inne.
Rekommenderas varmt!
Tack Gittan och Lasse!

Inga kommentarer: