söndag 5 oktober 2014

Sy barnkläder!

Så startar jag upp kurser för dig som vill lära dig att sy barnkläder i trikå. Vi kommer att använda oss av enbart ekologiska tyger och återbrukat material. När jag såg min svärdotters glädje över att själv ha sytt en mössa i trikå till sitt lilla barn, (mitt barnbarn ...)så blev det helt rätt och väldigt roligt att kunna erbjuda kurser i detta. Med enkla medel och härliga färger skapar vi tillsammans. Vi använder enkla grundmönster och lite egen fantasi och vips så får du ett plagg till ditt barn, eller kanske barnbarn... Ekologiska tyger kan du köpa genom mig på kursen, eller ta med eget, men då ska det vara återbruk eller andra ekologiska tyger. Varje kurs är på tre tillfällen. Kursstarter under hösten: 7 oktober, 4 november och 25 november. Välkommen!

Inga kommentarer: