torsdag 13 december 2012

Min överdelssärk, KLAR

Nu har jag sytt klart min överdelssärk! Jag är så nöjd och det är så skönt att vara klar!
All dokumentation om förarbete, tankeprocess, inspiration, plaggskisser, tillklippningsschema, provlappar, historik ... är inlämnad. Det känns som en smärre förlossning!
Jag har sytt varje stygn för hand och så här många centimeter stygn har det blivit:

666 cm efterstygn
851 cm fållstygn
72 cm rynktrådar
36 cm näversöm
36 cm nuggor
22 franska knutar
Och lite annat smått och gott!

Och nu hade jag tänkt lägga in några bilder såklart....


Särken framifrån, nog ser jag lite lättad ut? Och trött....


Bakifrån


Från sidan...


Och en detalj från nackförstärkningen!


NÄSTA PROJEKT? jo, ett livstycke!


Det ser jag fram emot!

1 kommentar:

Marias stickning och läsning sa...

Fantastiskt fin, fylld av beundran över det jobb du lagt ner. Så vacker!