måndag 17 september 2012

Linberedning och flytt...

Så går dagarna... jag har varit på Sätergläntan i tre veckor... Börjar kanske känna mig lite van, men ändå inte.
Förra veckan fick vi lära oss linberedning, från att "rycka" linet fram till en färdig tråd!
Jag har för första gången i livet fått spinna på spinnrock och det var minsann inte lätt! Tråden gick av, den blev för tunn och den blev för tjock och jag trampade för långsamt eller för fort, eller hjulet snurrade åt fel håll och oj oj oj... När jag kom hem den kvällen så var jag helt slut!!
Så spännande att prova på nya saker och också acceptera att man inte fixar allt på en gång! Det behövs övning!! Massor! Tålamod!

På helgen åkte Lasse och jag upp till Härnösand för att packa ner "det sista" i kartonger och även montera ner hyllor, möbler, tavlor. Och "det sista" visade sig bli 48 kartonger... hahaha, jag som tyckte att jag hade slängt och sålt så mycket... och det har jag ju faktiskt, men ändå....
Vi, Lasse och jag jobbade hårt i två dagar, typ 8-9 timmar både lördag och söndag.
Nu väntar vi på flyttfirman som kommer med alltihop om en vecka!




Inga kommentarer: