söndag 30 september 2012

Mönsterkonstruktion

Så har vi fått ta mått på oss själva och börjar rita egna mönster efter konstens alla regler. Det har jag sett fram emot. Vi ska börja med en kjol och tyg ska inköpas och modellen ska bestämmas. Jag börjar med en klassisk modell med nån liten rolig detalj på bakstycket.
Det är märkligt hur härligt det är att få skapa med händerna. När jag nu kommer in i våra fina lokaler och jag bara känner doften av textil, strykjärn och linolja från träet i rummet så njuter jag och känner lugn!
Senaste veckan har jag nog ändå funderat en hel del över identitet och tillhörighet. Vilsenhet men ändå övertygelse och trygghet i det jag nu gör. Jag har lämnat både yrkestillhörighet och staden där jag bott i många år. Det känns!

2 kommentarer:

Marias stickning och läsning sa...

Hej Mia! Vad bra att du återupptagit din blogg. Det skall verkligen bli kul att följa dig in i detta nya liv. förstår att det inte är en helt enkel övergång samtidigt som jag avundas dig modet du har som vågar släppa taget och öppna en ny dörr. Kram! vi saknar dig i Gun-Britt & dom!

Unknown sa...

och jag saknar er! Men jag snackar med Falu Folk om en spelning till våren.