lördag 1 september 2012

Första veckan på Sätergläntan

Beskrivning spikkrok
Spikkrok under bearbetning
Blivande nystpinne
Färdig nystpinne!
Så har jag varit en hel vecka, min första vecka på Sätergläntan!
En härlig vecka full av nya intryck. Första dagen blev vi mottagna med musik av Anders Almlöf och presentation av all personal och av alla studerande. Lite blyg kände jag mig nog... fast det gick snabbt över då vi alla blev indelade i tvärgrupper där vi fick prova på att smida och att tälja i trä. 

 Den underbara känslan av att glömma tid och rum infann sig och jag sveptes med i skapandet. Att händernas rörelse och skapande kan ge så mycket energi! 

Torsdag-fredag var späckat med studiebesök för inspiration i kommande arbeten. Vi besökte Falu Koppargruva, Dalarnas museum, Carl Larssongården, Axel Munthes Hildasholm i Leksand, Kulturhuset i Leksand, Gammelgården i Rättvik och som slutkläm på veckan besökte vi Folkmusikens hus! 
Man kan säga att jag har somnat ovaggad varje kväll...

2 kommentarer:

Marias stickning och läsning sa...

Nu har jag äntligen hittat tillbaka till din blogg efter att ha sett länken på fb. Åh vad härligt det verkar ditt nya liv. Jag förstår att du njuter. Det skall bli spännande att få kika in lite då och då via det här fönstret. Kram!

Unknown sa...

Jag njuter i fulla drag!
Vi har ju en del att göra med flytten några veckor till innan vi kan slappna av, men allt känns helt OK. Jag tog rätt beslut!