söndag 12 december 2010

Vintermörker med ljusglimtar.

Tillbaka i sängen efter att ha skjutsat två handbollskillar till bussen. Match i Piteå. Det blir en lång dag för dem.
Här hemma, en lång, ledig söndag, fylld med aktivitet.
Om ett par timmar sjunger jag i kyrkan. Jag gick med i Domkyrkokören i oktober. Det är härligt att sjunga en annan repertoar än jag gjort tidigare. Faures requiem i oktober, adventskonsert med alla kända adventssånger i november, idag blir det julsånger. Ja det är härligt. Min tid är dock begränsad och jag tror jag måste avstå från kören i vår. Jag tar jullovet på mig att bestämma mig.
Efter gudstjänsten är det dags för den årliga julmarknaden på Murberget. Den får man inte missa. Ljuskronor i stearin är ett stående inköp. Julkrans till dörren och kanske något gott att lägga på julbordet... (nån annans julbord, eftersom jag är borta i jul)
Jag avslutar dagen hos goda vännerna Elisabeth och Staffan. Glöggmys efter kylan på marknaden.
Jag hoppas det blir en bra dag!

2 kommentarer:

kickan sa...

Hallå kära du, så jättekul att du följer mig på bloggen.
Ja, jag har det otroligt bra, kan knappt fatta det själv.
To God be the glory!
Visst är det mysigt den här tiden. med alla ljus, vinterlandskap och tomtarna på intåg. Jag njuter!
Passar på att önska Dig och din familj en fridfull och välsignad jul.
En varm adventskram från mig/Kristina

Rät&Avig sa...

Hej!
Kul att du tittade in hos mig!
Om du skickar din e-postadress kan jag skicka mönstret på sjalen, jag har den på fil.
/Ann-Britt